V Nathalie: Sjukvården

29 december 2012

Sjukvården

För längesen va vi inne på akuten med William för han va riktigt dålig, han åt inte, sov inte på natten utan bara skrek, kissade inte, hade jättehög feber, å va riktigt slö, andningen va ansträngd och de bara rasslade i bröstet å ryggen. När vi kommer in till akuten vill dom påstå att de va hans kroniska förstoppning som va problemet vilket jag sa direkt att de kan dom glömma !! Dom tog massa prover, halsodling, kollade öronen, lungröntgen, urinprov osv osv. De visade sig att hans hals va röd å hans infektionsvärden låg på 99, de ska va under 10 eller 15. Så han hade ju en kraftig infektion. Fick åka hem med en behandling för halsfluss men dom
Kunde inte säga säkert att de va de utan "vi behandlar som halsfluss för hans röda hals fall i fall". Jo, på riktigt. Så sa dom!

Nu när vi är i rättas tider å kag har läst på om nått jag inte läst om innan så vet jag vad de va. Han hade ju för fan RS virus. Han hade alla symptomer för RS men han blv behandlad som halsfluss. Usch säger jag bara!! Varför kan inte alla läkare vara lika bra?! Jag läste ytterst lite om de när Filip va liten. Så va inte insatt alls i de, men nu när de går runt som fan så läste jag om de, å jo visst! William har haft RS. Idiotläkare!!!!

Vet inte om länken funkar!

http://m.expressen.se/gt/kaos-pa-akuten---epidemi-bland-barn/

1 kommentar:

  1. Men herregud vad arg man blir!!!
    Iblnad undrar jag om läkare får sin licenser i flingpaketen. Dom är ju helt inkompetenta. Jag vet inte hur många gånger jag besökt läkare och fått lov att ställa diagnos själv.
    När jag skulle resa utomlands höll jag på att få fel vaccin. Men precis när hon skulle sätta sprutan så sa hon: "Ja då ska du få lite Twinrix-vaccin" av mig här. Och jag skrek rakt ut och sa. "Nej du, det ska jag INTE. Jag är redan vaccinerad mot Hepatit A och ska bara vaccineras för hepatit B". Och sen fick jag själv tala om vad för vaccin mer jag behövde och VILKEN dos jag skulle ha.
    OM jag nu behöver vara SÅ påläst innan jag går till läkaren då undrar jag varför jag ska betala DOM för deras expertis???

    Du borde stämma dom! fast du har väl inga bevis nu kanske när han är frisk. Men satan vad arg man blir :-(

    Här blir det också lugnt på nyår. Känns inte som att det är någon idé att planera så mycket när det är 4 dagar kvar till BF ;-)
    Vad är det du jobbar med nu igen?

    SvaraRadera