V Nathalie: Magsjuka?

30 januari 2012

Magsjuka?

Här var de tomt på uppdateringar!

Helgen har varit hyffsat lugn. Åkte pulka i Lördags med svärmor o en liten tjej hon passade.. På kvällen åt vi middag ihop och sen åkte jag, svärmor Filip o flickan till Varberg oc hämtade hennes mamma från sjukhuset o körde hem dom till Kungsäter. Jag körde, de gick riktigt bra, trots att de va massa snö på vägen och mörkt. Kör man bara lugnt så går de bra! :)

När vi kom hem igen hade vi myskväll o kollade på gladiatorerna. Efter de åkte vi hem, lika trötta alla 3. På söndagen gjorde vi inget speciellt.. Filip började kräkas på förmmiddagen, så de blev middag hos svärmor sen bara hem. Han kräktes såklart fler gånger o hade feber, så vi ville vara hemma med honom. Jag riktigt drog mig för hur natten tills idag skulle bli, de är ju de värsta, nätterna med magsjuka!! Vi fick i honom lite mat igår och trodde han skulle få behålla det. 3 timmar senare kom de upp.. Typiskt!! Filip somnade runt 19 tiden igår och har bara vaknat inatt av att han varit törstig. Inte spytt, riktigt skönt! Han har vaknat ett par gånger för o dricka, men sen somnat om!!

Idag på morgonen så ville han ha frukost, han fick macka & blåbärssoppa.. Han åt en del på mackan med ville inte ha soppan. Efter ca 1 timme kom de upp de också. Så ja, jag utgår ifrån att han har magsjuka! Lika bra ..

Jag får inte göra någonting på honom, han ska inte byta blöja liggandes, inte ta tempen liggandes, och inte ta alvedon. Så här byter vi blöja ståendes, tar tempen liggandes på min/linus mage, och han får flytande alvedon då han har feber!! Stackars våran pojk .. Han bara gallskriker på pappa om jag försöker göra något! :/

Nu ska jag hänga tvätten, sen mysa med prinsen som vaknade nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar