V Nathalie: En sån där dag då,

12 januari 2012

En sån där dag då,

Man egentligen inte gör någonting.. De kan också vara väldigt skönt. Eller jo, något har vi ju gjort men inte något egentligen, ni förstår!

Vaknade 20 i 10 idag, pappan va fortfarande hemma då också för han började 14 idag. Gick upp o fixade frukost sen begav vi oss till gymnasiet då jag ska börja läsa på komvux samtidigt som jag ändå är mammaledig. När vi åkte där ifrån så stannade vi faktiskt på pizzerian o slängde i oss lunch innan pappan skulle åka o sen åkte vi bara hem o bara va en stund.

Får frågan om jag är fikasugen vilket jag alltid är så jag & Filip drog till grannen o pappan åkte till jobbet. Där blev vi kvar ett bra tag o va hemma vid 5 tiden kanske, då blev de mat, sen dusch sen lite mys o nu sover Filip.

Han va riktigt ledsen nu på kvällen då pappa inte va hemma, och att han skulle sova i sin säng. Jag vill få ordning på detta nu o verkligen ha en rutin på kvällarna att han sover i sin säng och vi i våran. Va lite inne på att ställa hans säng i vårat sovrum men både ja & Linus tvivlar på att de kommer bli skillnad. Han kommer komma upp i våran säng på natten ändå. Som nu! Men dom timmarna vi sover var för sig så sover vi alla mycket bättre. (dock somnade han väldigt fort idag)

Filip är ju så fruktansvärt mörkrädd också så han sover med en lampa tänd, stackarn!

Jag har sagt till mig själv att när bebis kommer så blir de spjälsängen från första början för den. Även om jag kommer amma nätter osv, då får jag hålla mig vaken den stunden då. Tycker de är riktigt jobbigt nu när Filip börjat sova i sin säng i sitt rum för man saknar honom så förbaskat. Helt seriöst!! O jag måste ha mycket utrymme i sängen nu då jag har så fruktansvärt ont i min rygg. O När han sover hos oss så vill han ligga så nära som möjligt o man ska ligga mot honom, o jag vill sova på högersidan o då ligger jag med ryggen mot honom vilket han inte går med på. Då drar han i min axel o säger "mamma mamma" tills jag vänder mig. Till slut tröttnar man o vänder sig.

Hepp, nu ska jag göra ännu mer ingenting när jag är helt ensam när Filip sover & Linus jobbar, han kommer väl runt 23. Hinner läsa maassa roliga bloggar tills dess! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar