V Nathalie: sjuk hit, sjuk dit!

6 januari 2011

sjuk hit, sjuk dit!

Igår när jag och Filip gick upp, så började han gråta som bara den! Jag har anat ett par dagar att han har ont någonstans, men eftersom vi va inne med honom i Borås i måndags så litade jag på att dom undersökte honom ordentligt. Och dom gav oss bara hosmedecin sen fick vi åka hem. Men igår morse blev de värre, han åt verkligen ingenting. När jag gav honom medecinen så spottade han bara ut den. Och så fort jag rörde hans öron så gallskrek han. Jag har aldrig sett honom sån .. Ringer till Skene sjukhus. Som tycker att vi ska komma in..

Åker med svärmor in. Linus ville åkt med, men hade tid kl 12, och klockan var 11.05. Och jag tänkte ju att vi bara skulle in och kolla honom. Kommer in och dom konstaterar öroninflammation på höger öra. (vilket dom borde ha sett i Borås att de va påväg) .. Fick medecin till honom för de också, ock redan efter första dosen men den igår så blev han piggare och bättre. De va samma sak med hosmedecinen. Han svarade på dom med en gång. Gud va skönt! Linus ringer mig och säger att han är hemma. Han ville komma hem eftersom Filip va så fruktansvärt ledsen på morgonen. Asså, jag skojar inte om jag säger han han gallskrek och ingenting hjälpte! :/
Så nu får han 2.5 ml kåvepenin 3 ggr dagen. Och 2.5 ml mullipect 3 ggr dagen! Min lilla prins.

Åkte med svärmor hem på fika där Linus redan var. Filip valde och vara med pappa de mesta. Han har blivit så mammig/pappig. Senare åkte vi bara hem och hade det mys! Skönt .. Kl 20 låg vi i sängen alla 3. Vi va så trötta..

Hoppas alla barn blir friska snart så vi kan träffas.
Jag har ju tur att jag kan träffa folk eftersom öroninflammation inte smittar. Sen har han ju antibiotika för de, och då smittar de verkligen inte! De sa dom på sjukhuset! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar