V Nathalie: 9 månader.

10 januari 2011

9 månader.





Tänka sig, idag för 9 månader sen gick jag med värkar för att våran älskade prins skulle komma .. Så ikväll 17;52 för 9 månader sen så landade 3230g och 50cm kärlek på min mage.. Ja! Han kom bara till mage, knappt de eftersom han navelsträng va så kort ..

Idag, 9 månader senare så är han en otroligt underbar bebis.

För övrigt så har natten varit typ, HEMSK! Filip har kräkts 3 ggr. Så jag har fått stå och bädda sängen i natt, tvättat bebis, och lite sånt där .. Idag på morgonen kräktes han 1 gång och bajsade igenom också. De slutade med att Linus som skulle upp kl 5 inte sov mer än 1 timme i natt .. Nu sover lillprinsen iallafall .. Fick i han några skedar gröt innan .. Fick även i honom medecinen utan att han kräktes. Jag kan inte lägga medecinen i maten för han känner att jag lagt i den, och då äter han inte. Och jag har bara medecin till just så många ggr han ska få. så kan liksom inte "slösa". Så idag gav jag honom i sprutorna. Och de gick bra. De har inte kommit upp ännu! Skönt ..
Ringde 1177 innan och frågade om detta verkligen va normalt att han kräks så mycket av medecinen. Och av kåvepeninen så kunde det faktiskt bli så. Men jag ska ringa läkaren imorgon om han inte får i sig den ..

Vi får se hur lilleman mår sen. Om vi kanske tar oss en tripp till Ge-kås. Nu tycker väl ni att vi är konstiga som åker dit om Filip spyr. Men de är såhär att han är inte sjuk.. Utan de är en biverkning av hans medeciner...


Tackar bästa Linda & kimmie för en underbar lördagskväll.. Underbara ni!'

Sötaste. Sitter och tänker för sig själv på sitt trappsteg!

Filip och Keven! Underbara barn


1 kommentar: