V Nathalie: Åh, snart! Äntligen..

15 december 2010

Åh, snart! Äntligen..

Åh, snart är de äntligen jul, gud vad jag längtar! Och jag älskar dagarna såhär innan, då man bara kan vara hemma och "Vara", jag älskar mitt liv som mamma, jag älskar mammaledigheten samtidigt som de ska bli otroligt roligt att komma ut och jobba snart, tjäna egna pengar, en lön! Inte bara detta minimum av försäkringskassan. Jag älskar helt enkelt mitt liv..

Som varje år så köper vi julklappar den 23:e, Där emot hoppas jag att jag kan få in en gran snart, kanske kan få gubben till de i helgen?! Kanske är dumt o ha en riktig gran med tanke på Filip, han ställer sig mot allt. Mina lådor, fåtöljer, gåstol, ALLT verkligen, igår ställde han sig mot gåstol o tog ett par steg? Vadå? nu? Nej älskade bebis, vänta. Du växer för fort. Fast i o för sig, de är bara 4 månader kvar tills han blir 1 år. Herregud! Så ja, kanske är dumt med en riktig gran, den sticks ju så fruktansvärt, men vi får se!

Nu kryper han runt här som en vilding på golvet.. Vad gör jag? Typ ingenting .. Sitter och funderar på var jag ska ut o sno granris idag. haha.. Vi har 1 gran som man kan komma åt på våran mark, är de inte lite dumt o förstöra våran enda gran? Jag tog lite var stans igår.. Vet dock inte riktigt vem som ägde granen som jag snyltade ifrån. Skit samma..

Typ bara 1 månad kvar innan vi drar till Fjällen.. Spännande!

1 kommentar:

  1. Nej men skaffa en riktigt gran om ni vill ha det! Keven är också överallt, men dom får bara lära sig att vissa saker får man inte röra! Många plockar undan allt dom här i hemmet nästan när barnen börjar fara omkring men då lär dom sig inte att vissa saker får man bara inte röra. Klart, farliga saker får man ju ta bort, men andra saker tycker jag ska få stå kvar så att dom lär sig! Det är jobbigt att tjata, men det tycker jag att man orka med så att dom lär sig.

    Vi ska såklart ha riktig gran :) Enda julkänslan nästan :)

    Ses nästa vecka, innan jul? :)

    SvaraRadera