V Nathalie: De gör så ont, så ont!

14 december 2010

De gör så ont, så ont!

Ja mina vänner, Filip somnade innan vi hann gå ut, så jag satte mig här framför den brinnande kaminen och läser lite bloggar som jag följer.. Och som ni ser till höger så följer jag en blogg som heter "Änglamamma till Anthony".. Jag läste den nu, de skär, skär så djup i mig när ett litet barn drabbas av något så hemskt, att livet tas ifrån dom. De gör ont i mig. För vi tar så jäkla förgivet att våra barn är friska, att vi tar hand om dom precis som man ska göra osv.

Ni som tror att ni är "bäst" på föräldrarrollen, tänk en gång till. Ja visst, vi alla tycker att vi är bra för våra barn, de är vi också. Absolut inte så jag menade. Vi vakar över dom så dom inte ska ramla och slå sig osv.

Men, barn skadar sig inte bara när dom rör sig, leker, springer, går, trillar, osv. Har ni ens tänkt på att barn skadar sig även när dom sover? Barn kan somna in när dom sover.

Jag vet egentligen inte vart jag vill komma med detta inlägg. Vill bara skriva av mig. För detta skrämmer mig, jag blir rädd när jag läser detta, vad fasiken skulle jag göra utan Filip. Jag beundras över dom föräldrar som verkligen orkar ..

Kanske är lika bra att man slutar skriva om detta. Kom visst ingen vart ändå. Men alla föräldrar, tänk ett steg längre. Nästa gång man får barn kanske man inte ska vara rädd för "bara" plötslig spädbarnsdöd.. Om man tänker så hänger den "plötsliga spädbarnsdöden" med oss hela livet. Fast på ett annat vis. Man kan bara somna in, de går! Usch usch usch ...

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. ¨Natha, sluta läsa de, du får bara massa diller i huvudet :P

    SvaraRadera
  2. Tack fina du för att du nämner oss...men gå inte runt och var rädd, det går för mkt energi för det...det är sällan barn bara dör på det viset som A gjorde...;en jag förstår din oro...jag vill kanske ha fler kottar i fortsättningen, och jag är orolig redan nu....
    Tack för din kommentar...kram maria

    SvaraRadera