V Nathalie: mina stakar är spårlöst borta

23 november 2010

mina stakar är spårlöst borta

Här om dagen bestämdejag mig för o sätta upp mina julgardiner, och de gjorde jag också. igår bestämde jag mig för o sätta upp mina stakar, trodde jag! Några av mina stakar är spårlöst borta. Jag hittade bara några :o Rätt paff då jag köpte nya förra året. Aja, jag får kika på mitt gömme en gång till, annars köpa nya ytterligare en gång till!

Idag vaknade jag och Linus typ strax efter sju. Då bestämde vi oss för o gå upp, tittade ut där de står ett rådjur på min tomt i kritvit snö, hur mycket som helst också. Helt sjukt hur mycket de kan komma under 1 natt. Inge ström hade vi heller.. Den kom strax innan kl 12 idag. Filip sov vidare, men ack va konstigt de kändes att jag och linus va vakna utan barn. De va liksom som förr. Men han vaknade runt halv tio.. Då blev allt som vanligt igen :)

Nu sover lilleman igen, efter att han & jag ätit lite mat, jag pasta o han palsternacka .. Han älskar de! :)

Jag hade så gärna velat gå ut och plocka lite ris. Men när jag tog in vagnen från bilen innan upptäckte jag att vi har på tok för mycket snö på vägarna för att vi ska kunna ta oss fram med vagnen. Synd om oss.. (ingen som plogar vägarna här nämligen) Men vi fjäskar med den gamla markägarn. Han skulle nog kanske ploga upp lite idag..
Snällt! Så imorgon kanske man kan gå ut en sväng, om inte annat sätter jag honom i bärselen o plumsar vackert ut.

Igår va jag hos tandläkarn ju, lagade en tand. De gick som på räls. hur bra som helst, ingen smärta där, o heller ingen smärta efteråt. Toppen! Jag är nöjd.

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe samtidigt som jag sätter på min julmusik igen, sen hänga tvätt o greja lite.

Otroligt mysigt och skönt o ha en kamin. De ger riktiga julkänslor.


Hoppas ni har de lika bra som vi i det vita! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar