V Nathalie: - God morgon (svensk sommar)

15 juli 2010

- God morgon (svensk sommar)

Nu börjar jag känna igen den svenska sommaren, regn! Vaknade i morse av att regnet bara öste ner. Usch!

Igår kväll hade vi besök av Emil & Martina. Emil & Linus åkte o tog sig ett dopp i sjön, Jag & Martina stannade hemma. Filip somnade i sin vagn efter en stund. När han vaknade så va han så himla varm, så jag tog ut hans badbalja så han fick svalka sig lite, de tyckte han va skönt! Efter de blev de mat för hans del, sen busade han lite med mamma & pappa. Sen la vi honom i vagnen igen o Linus somnade honom. Där låg han, helt naken, o sov så himla gott. Kl 11 vaknade han, då tog jag på honom en blöja, o sen gav honom mat sen somnade han supergott bredvid oss.
Linus, han somnade också rätt gott kan man säga, och han snarkade som jag vet inte vad, jobbigt!

Jag kollade på "Livet på BB" igår, mja, det va väl ett helt okej program, varför kan dom inte göra såna program i Sverige ist?
Tyckte så himla synd om den tjejen som skulle föda sitt första barn, som fick göra kejsarsnitt, hon skakade som ett asplöv :/
Eller den mamman som skulle föda sitt 4:e barn, hon hade med sig sin man, och sin 18åriga son. Pappan och sonen drev mamman till vansinne.
Men, när hon väl skulle föda så gick bebisens hjärtljud ner, och BM bad henne o krysta hela tiden, men mamman brydde sig typ inte. Hon svarade bara " jag kan inte", men hallå!?! Hjärtljuden sjunker ju, TA I FÖR FAN! :O
Barnmorskan sa till henne att bebisen inte mådde bra, utan han satt fast, men ingen reaktion, då tänkte jag " Shit, bryr hon sig inte? Bebisen kan ju dö".

Nu sover Filip igen, jag tänkte att jag skulle plocka lite här hemma. Fixa i källaren som vi har börjat använda igen. :)

Någon som vill/kan fixa min blogg? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar