V Nathalie: - Full rulle

18 juni 2010

- Full rulle

Ja, de känns som hela dagen haft full rulle..
De började med att vi vaknade, jag gick upp o åt frukost, Filip sov en liten stund extra.

Sen gick jag in o kollade min bank om barnbidraget hade kommit, paff som jag blev hade de INTE gjort de, så loggade in på min Försäkringskassasida, där de stog att de skulle komma idag, men låt mig minnas.. Förra månaden kom de en utbetalningsavi, kanske att de kommer denna månaden också, Ja visst! De gjorde de. Efter att de kom så åkte jag, svärmor o Filip till banken för att sätta in pengarna på mitt konto, efter de åkte vi o handla.. Massa mat!
Konstigt nog tycker jag de är ganska kul o handla mat :)

Sen gick vi in på den otroligt roliga "blomsterjätten"! Där köpte jag två röda blommor till vårat sovrumsfönster .. De blev tjusigt. Sen åkte vi hem, packade upp all mat, Filip sov ju såklart.. Han sover alltid när han åker bil :)

Efter ett tag startade jag grillen, vi skulle minsann grilla idag när Linus kom hem, så de fick de bli. Sen fick de bli latmat till, Potatissallad o sallad. Men gud va gudomligt gott det var!

Filip är fortfarande slemmig, men nu märker jag att han börjar få ont i halsen också, så jag gav han en alvedon(sån man stoppar upp i rumpan) .. Jag hoppas att de ska hjälpa, han ska få en till sen innan läggdags.. Inte vill jag att prinsen ska ha ont inte ..

Jag tänkte på en sak innan, vad mycket man glömde skriva med i förlossningsberättelsen, så som hur stort stöd Linus va, vad han gjorde för mig, han gav mig saft när jag ville ha de, o han puschade mig o verkligen stöttade mig .. Jag har lite minnesluckor efter all lustgas, men ibland pluppar de upp saker som hände där inne på förlossningen .. Men tjejer, ni som fött barn. Duschade ni efter, de gjorde iallafall jag, skönt! Men vilken känsla de va o GÅ, de kändes som man var helt ihålig, vägde 1 hg, i va 2cm hög ungefär! De va en mycket skum känsla.
O den där brickan med mat, vad fick jag i mig, en halv macka kanske, de va inte så gott faktiskt .. Men törstig va man, fy så törstig. Konstigt när de va sisådär 100 grader inne i förlossningesrummer, kändes de som iallafall :)

Jag minns en sak till, mellan en värk så pustade jag o sa "mamma mia" o skrattade, sen kom en värk till, o då va de bara o köra.

De finaste som finns fick jag den kvällen, så underbar o ljuvlig han är.

Nu ska jag sluta tjata, o diska medans prinsen sover :)
Vad gör ni denna fredagskväll?

Nathalie

3 kommentarer:

  1. sv: Åh, inte en aning. Vi har lånat den så den har några år på nacken. Det står iallafall Speedoo på den, om det kan hjälpa. :)

    SvaraRadera
  2. Jag kan väl säga att jag inte heller tyckte brickan var något vidare. Det var väl inget fel på den. Men hungrig var jag inte. Bara törstig, och trött.. Så jag tog en halv macka och somnade. Sen tog jag duschen någon timme innan vi fick komma upp på BB. Det efter att jag spytt och halvt svimmat ett par gånger :) Det var sååå skönt! Men duschen innan vi åkte hem på torsdagen var ännu skönare, tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Ja att föda barn var en märklig känsla, efteråt kändes det jätte konstigt ja. haha :p Men gud så underbart, tycker inte alls att det ska bli jobbigt o föda igen, utan bara roligt, haha :) Många fasar ju för det, men jag tyckte nästan det var "skönt" haha, lät lite konstigt men du fattar nog :p

    Måste ses snart! :)

    SvaraRadera