V Nathalie: - snurrigt

14 januari 2010

- snurrigt

Lille-an (han) som jag är säker på att det är, och inte bara jag, utan nästan ALLA andra också faktiskt, måste ju vara totalt snurrig i de lilla huvudet nu :) , man känner verkligen hur han snurrar runt där nere, ena stunden känner man en fot, andra ett huvud och tredje en rumpa, hehe :) Är det bara inte så jädra gulligt. Och sparkarna går inte o jämföra med hur dom var innan. Nu är dom mycket kraftigare, men det gör inte ont, dom bara känns mer.

Folk frågar mig så gott som dagligen "är du rädd/nervös inför förlossningen?"
Och jag svarar lika dant varje gång. -Nej, det är jag verkligen inte. Vad ska jag vara nervös för. Detta är enda gången i ditt liv du inte kan bestämma över din kropp, utan det är det lilla livet som gör de. Det är bara för mig att gilla läget och följa med i svängarna, om det så tar 2 timmar eller 32 timmar. Nej Nej Nej, jag är inte rädd eller nervös. Eller jo, jag är nervös och rädd att det ska hända den lille-a något under förlossningens lopp. Men jag ska göra allt som står i min makt för att han ska må bra.

Nu har jag duschat, det var underbart skönt. Pratade precis med Linus. Han vet inte när han kommer hem. För killen han jobbar ihop med har kört sönder en maskin, och den MÅSTE lagas innan dom åker hem idag. Så jag återstår bara o ser när han kommer.

En till sak, i natt har jag sovit bättre än alla andra nätter, jag har inte gått upp 48 ggr för o kissa. Eller dricka. Och jag hoppas att denna natten blir lika god. Men nu ska jag ta mitt glas saft och gå in o lägga mig o kolla på tv, så ser vi när Linus dyker upp. Antagligen när jag har sovit en sådär 2 timmar eller något. (Jag har fruktansvärt lätt för att somna nu för tiden )

Nathalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar