V Nathalie: - MVC

4 januari 2010

- MVC

Idag åkte jag och magen hemifrån kvart över tio ungefär. Då var det dags för ännu ett nytt besök på MVC, väl där nere så tar det ett tag innan jag ens fick hjälp, men när det väl var fixat var det dags för blodprover, dom tog ett i fingret, och två rör i armen. Och den människan som stack mig idag, hon kunde verkligen inte sticka, det blödde som tusan och så blev det blått :@

Sen kom jag och magen in till min BM. Där vi pratade en stund och hon tyckte det började hände ganska mycket på min mage. Dags för mätning. Och magens mått var på 25cm (jag är i vecka 25 oxå :) ) Sedan dags att lyssna på den lille-a krabaten och allt lät superbra. Hon sa även att min mage var jättefin och att den växer jättebra! :)
Bebis hjärtljud låg idag på 144. Även det va bra :)

Just det ja, sen är det ju där med järntabletterna. De hade jag fullständigt glömt av. Men nu ska jag börja med dom, en tablett varannan dag. Mina järnvärden hade sjunkt en aning kan man säga. När jag skrev in mig låg järnvärderna på 140- och dom har gått ner till 113. Så jag får ta mig i kragen och börja med dom.
Önska mig lycka till.

Just det ja, föräldrargrupp den 21/1. Och MADDE. Vi hamnade i samma grupp. Men en sak är väldigt tråkigt. Min kära man jobbar i Göteborg och slutar runt 16-16.30 Så han kommer nog inte kunna vara med så mycket, tyvärr!

Idag får vi se vad dagen har att bjuda på. Ingen aning faktiskt. Plocka och ha sig som vanligt, tror jag ska ta mig en promenad också :)

Vad bjuder eran dag på?
Jag får ta o sätta igång. Vi hörs.

Nathalie

2 kommentarer:

  1. Okej. Jag hade ingen aning om att den började då. Men antar att hon tänkte ringa innan dess. Annars hade vi nog missat det.. :)Synd att Linus inte kan följa med. Mattis tar ledigt de eftermiddagarna de är..

    SvaraRadera
  2. Ja, det är rikigt synd att inte Linus kan följa med.. Tråkigt! Ja. Men hon ska skicka hem papper om de , sa hon iallafall!

    SvaraRadera