V Nathalie: 13 December, Lucia!

13 december 2010

13 December, Lucia!



De har vart lite bloggtorka här under helgen! Men anledningen till det är för att vi som sagt har suttit barnvakt, och inte vart hemma! Kan sammanfatta mig lite kort om helgen! :)

Fredag- Åkte med svärmor och handlade, kom hem, skurade och dammsög golven. Sen kom Linus hem, vi hämtade Lisa på dagis, och Oliver var hos Emil och lekte. Hem till dom där vi busade en massa, lekte och sånt! På kvällen åt vi Tacos, jättegott om jag får säga det! Sen var det dags för mig, Lisa och Filip att bada jacuzzi, underbart skönt var det! MEN jag hade inte på bubblor pga att Filip badade med mig. Men när jag sedan såg att Oliver & Linus hade bubblor så blev jag en aning avis.. Haha! Sen kollade vi Idol, och åt godis och chips. Barnen somnade i soffan, Linus bar upp dom till sina sängar. Sen somnade Linus i soffan. Och där fick han li liggandes för inte var min tanke att bära han till sängen minsann! just det, jag lyckades tappa min iPhone i ett glas saft också, så för tillfället har jag mitt gamla nummer och min gamla telefon. Ni som vill nå mig. reperationen för iPhonen går på våran hemförsäkring eftersom vi har drulle, tur det! Och om den inte går o laga så får jag pengar så jag kan köpa en ny, tur det också!

Lördag- Jaaa-a, dagen erbjöd väl mest lek. Lisa och Filip sov mest. Oliver lekte med Emil, och Linus var iväg och hjälpe en kompis lite fort. På kvällen skulle Lisa såklart bada igen, okej! I i badet med henne. Sen skulle hon ha "gooosa" = Godis.. Så Tv och Godis på kvällen, sen kom deras efterlängtade föräldrar hem. På lördagen så började Lisa sakna mamma. Men de gick över ganska fort.


Söndag- Var på julmarknad på Hjortnäs, ingenting att rekommendera kan jag lova, Filip fick träffa tomten, han älskade det! Sen åkte vi hem tillsammans med svärmor till dom, käkade middag ihop, sen till Svenljunga till familjen där. Var där en kort stund. Dom var inte på det piggaste humöret igår, så vi åkte till Linus chef en sväng istället. Där var de såklart lika trevligt som alltid.. Sen åkte vi hem till den efterlängtade duschen. Sen bums ner i säng! Nu sover Filip, och jag hade tänkt jag skulle plocka o greja lite..
Jobbiga dom var när de gällde telefonen då. En låda kommer skickas hem till oss, där vi ska lägga i telefonen, o skicka tillbaka den till dom, dom kollar på den, ringer oss! Dock så tror jag inte att den kommer gå o laga, den är nog rätt klibbig inuti efter all saft! Jag ställde glaset med saft i trappan, telefonen la jag på trappsteget över, telefonen är ju typ som glas, såslät o glansig ni vet, i trappan va tusan också hal, så den gled, rakt ner i glaset! Typiskt mig.. Min systers son slängde i hennes i toaletten, men hennes återtog sig, Varför kan inte min göra de! "/ Älskar den telefonen ju.. Alla nya bilder på Filip, han ställer sig första gången osv. FAN!

Färdig deppat om det! Nu har ni fått höra lite vad jag gjort i helgen! :)
Som sagt, ni som har mitt gamla nummer- De är de jag använder nu! INTE DE VANLIGA NUMRET!


Hehe, lite knubbig när man är 2,5 månad! :)

1 kommentar:

  1. Aha jag som försökt att nå dig, det förklarar saken :p
    Skriv ditt nummer du använde nu då:)

    Oj är han 2,5 månader på bilden? Chris är nu 3 månader och pytteliten :p

    SvaraRadera