V Nathalie: - De börjar ordna till sig

20 juli 2010

- De börjar ordna till sig

Ja, de börjar ordna till sig nu med allt vad dop heter. Datumet är fixat. Vi ville haft den 29/8, men de gick inte. Så vi fick ta den 22/8. O de tackade jag Ja till. När jag sedan ringer till Linus o berättar de så hör jag på hans röst typ "men älskling, de där går ju inte" men han sa- nej!
Då kom jag på, han ska iväg den helgen. Så fick ringa upp prästen o bestämma en ny tid, o de fick bli den 5/9 istället .. Ett tag kvar, men mycket som ska fixas o så. Jag ska tex beställa inbjudningskort, bestämma mig för om jag ska ha smörgåstårta och vanliga tårta, eller bara en vanlig tårta. De är ju såpass tidigt så kanske räcker med vanliga tårta , folk har ju ätit frukost nästan precis. Så jag tror de lutar åt tårta bara, en blå tårta med en bild på Filip kanske?!
Vi hade tänkt att vi skulle ha kalaset här hemma efteråt, med hopp om fint väder. Men jag tror vi tar de i församlingshemmet ändå, då vi blev fler än vad vi trodde. 50 pers! Känns lite bättre o ha F.hemmet där de finns stolar o bord o allt de där. Ja, så får de nog bli!
Gud, jag längtar så extremt mycket tills den dagen. Men de är ju sååå långt kvar! :/

Idag lyser solen där ute igen, och varmt är de! Filip har sovit en sväng under dagen. Inte allslänge eftersom värmen inte är hans bästa vän. Stackarn! Men jag har börjat fundera på varför han latjar så med oss på kvällarna, pojken är dödstrött, ögonen är helt röda. Men sova, de ska han inte. Inte förän klockan är 22.30 ungefär. Och när man lägger honom i sängen med nappen och snutten, då tittar han bara på oss och skrattar. Sötunge. Och de hjälper inte o gå runt med honom, då skrattar han bara också. Häromdagen gick vi ut med honom i vagnen, där såg man hur han kollade på oss o log. Sen när vi kom hem, tog jag upp honom o gick runt med honom, de tog inte 1 min så sov han! Han är ju föööör söt dennna ungen! :)

Idag va de mammaträff i Kinna, otur för mig o Filip, vi kunde inte ta oss ner eftersom Linus jobbar till kl 15.00 idag. Och dom hade tänkt träffas runt 11-12- Så de sket sig, men vi träffar Maja & Josefin på Lördag! :) Längtar!

Susanne kommer hit på en kaffe sen, va meningen att Jessica skulle följa med. Men de kom förhinder :( :( .. Tråkigt! Tycker de är så trevligt o umgås med min syster, även om jag är dålig på att komma till henne, de beror på Linus arbetstider (han somnar direkt när han kommer hem efter att ha gått upp kl 4.) Sen litar jag inte fullt ut på andra som kan köra, så jag kan ha med Filip :/
Men iallafall, susanne kommer på kaffe oså ska hon hämta sin hårddisk som hennes bror lämnade till Linus, som lämnade den till mig för jag träffar tydligen susanne mer än vad han gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar