V Nathalie: - jäsning

26 januari 2010

- jäsning

Ja, jag känner mig som en bulldeg som har jäst över en aning, Usch va fet jag känner mig. Och magen, den bara hänger med. Ibland känns de som att den är i "vägen" men samtidigt så älskar jag att vara gravid. Idag fick jag minsann ta en tofs på sisat knappen för o knäppa byxorna. Jag som för en gångs skull skulle ha byxor på mig, tog det på mig, men fick inte knäppt dom. (brukar alltid ha leggins) Men en toffs på sista knappen gjorde de bra igen!
Men man kan ju inte säga annat än att det är supermysigt att vara gravid ! :)

Nätterna har börjat lugna sig, inte uppe alls lika mycket som jag var innan. Skönt är väl det. Och mot min halsbränna så tar jag mjölk eller något sött, tro mig, det hjälper! Jag har ju mina tabletter för halsbränna också, men jag är inte förtjust i att dricka de, brusande! usch ..

Igår hade jag en jobbigt halsbränna, och jag kan inte för mitt liv begripa varför det ska komma när man ska sova?!

På måndag ska jag till MVC igen. Ska bli kul o se hur många kg man har lagt på sig denna gången ( en jädra massa känner jag) Sen ska de bli roligt och se vad magen har växt, sist jag mätte var den 25. O givetvis ska jag försöka få fram hur han ligger där inne. (:

Idag blev det Ullared med Michaela Patrik o givetvis mosters älskling, Jesper! Det var både mysigt och trevligt, dom fick med sig en massa som dom egentligen inte skulle ha! (som vanligt när man är där). Sen va vi inne o köpte skor till jesper, ett Par Adidas. Dom va skitsöta. Sen efter de tog vi oss en fika, inte alls trevligt o sitta på det cafét för dom höll på o bygga om, så med både barnvagn o kundvagn va det inte alls mysigt, o sen satt alla i knät på varandra ungefär. Jag och Michaela skulle iallafall ha varsin semla, den kostade 23 kr, men det va de F*N inte värt, Den va så äckligt torr, och grädden va torr på sitt sätt, den satte sig som fett i gommen. Den va med andra ord, vidrig!

För min del blir det att diska upp lite lite disk, sen bär det av till sängen o kolla unga mödrar, efter det blir de duschen.

Nathalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar