V Nathalie: upp, o direkt ner.

12 april 2011

upp, o direkt ner.

Idag har lilleman inte vart ur sängen en enda gång, eller jo! När jag bytt blöja, så de blev bara upp ur sängen, sen direkt ner! Idag gillar han o bara ligga i sängen och mysa, sova eller vara vaken, de spelar ingen roll just nu! Han har inte ätit någonting idag, men vätska,de har han bannemig fått i sig i mängder! Och katrinplommonpuré, han är stenhård i magen, stackarn! Lite gröt fick jag i honom nu, men allt måste ges i sängen då han inte orkar sitta upp utan får halvsitta på mig. (kan han väl göra på en köksstol med tänker ni, ja! De kan han, men orkar inte böka med täcke och allt vid köksbordet då han vill ha de på sig!) Men iallafall, efter gröten så somnade han, bums! för tillfället halvsitter antingen jag eller Linus när vi sover också. Då sover han som bäst, vi får se hur natten blir! Usch, man känner sig så hjälplös verkligen! Dumma dumma sprutor! Är de bara han som reagerat såhär???

Hans gudföräldrars barn hade reagerat likadant, så dom förvarnade oss igår. Fast, jag visste ju att han kunde bli dålig, men fasiken inte såhär dålig. Aldrig sett honom såhär!

Idag gjorde jag hemmagjorda pannbiffar, sås, ochh potatis, till de, stekta lökringar! Fy fasiken va gott de va!!! Folk tycker jag är konstig som säger stekta lökringar, dom tycker man säger stekt lök bara! Men vadå, de är ju inte stekt lök bara, de är ju ringar!

Nu ska jag hänga min tvätt samt ta ut dagens tidigare tvätt ur tumlaren!

Febertermometern har jag fortfarande inte hittat,lustigt att saker o ting bara får ben helt plötsligt!
Linus åker till svärmor sen och lånar den, jag vill veta vad hans temp ligger på, för hade ni sett honom nu, hade ni säkert frågat vad den låg på! Han är verkligen kass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar